مطالب علمی قرآنی

هـــر آن کــــه جانب اهـــل خدا نگــه دارد خـــداش در همـــه حـــال از بلا نگــــــه دارد

مطالب علمی قرآنی

هـــر آن کــــه جانب اهـــل خدا نگــه دارد خـــداش در همـــه حـــال از بلا نگــــــه دارد

روش های استفاده از انرژی خورشیدی

سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱ ب.ظ

خورشید یکی از منابع مهم تجدید نا پذیر انرژی است که به فناوری های پیشرفته و پر هزینه نیاز ندارد و می تواند به عنوان یک منبع مفید و تامین کننده انرژی در بیشتر نقاط جهان به کار گرفته شود.

وابستگی شدید جوامع صنعتی به منهبع انرژی،به ویژه سوخت های نفتی و به کار گیری و مصرف بی رویه آنها سبب شده،این منابع که در قرن های متمادی در زیر لایه های زیرین زمین تشکیل شده ،تخلیه شود . انرژی های فسیلی مانند نفت و زغال سنگ پایان پذیر و تجدید نا پذیر هستند،اما انرژهای نو یا جانشین از جمله : باد، آب و خورشید چنین نیستند. خورشید یکی از منابع مهم تجدید نا پذیر انرژی است که به فناوری پیشرفته و پر هزینه نیاز ندارد و می تواند به عنوان یک منبع مفید و تامین کننده ی انرژی در بیشتر نقاط جهان به کار گرفته شود .

استفاده از این انرژی بر خلاف انرژی هسته ای،خطری ندارد و برای کشورهای فاقد منابع انرژی زیر زمینی ،مناسب ترین راه برای دستیابی به نیرو و رشد و توسعه اقتصادی است. هم اکنون از انرژی خورشیدی به وسیلی سیستم های مختلف اهداف گوناگون استفاده و بهره گیری می شود که مهم _ ترین آنها سیستم های فتوبیولوژیک،شیمی خورشیدی {Helio chemical } گرمای خورشیدی {Helio the rmal }، برق خورشیدی {Helio Electrical }، سیستم های فتوشیمیایی، سیستم های فتوولتاییک ، سیستم های حرارتی و برودتی هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی